I. Perspektywa „finansowa”, dla której źródłem danych jest część budżetu głównego jednostki gospodarczej i sprawozdanie finansowe, posiada mierniki: zysk netto, ROE, ROS, przyrost przychodów
II. Perspektywa „klienta”, dla której źródłem danych jest analiza rentowności klientów na podstawie rachunku ABC i część finansowa budżetu głównego, posiada mierniki: udział w rynku, utrzymanie klientów, pozyskanie nowych klientów, satysfakcja klientów, rentowność klientów.
III. Perspektywa „procesów wewnętrznych”, dla której źródłem danych jest rachunek ABC i część operacyjna budżetu głównego jednostki, posiada mierniki: czas realizacji zamówień, koszty procesu produkcyjnego, koszty kontroli jakości.
IV. Perspektywa „uczenia się i rozwoju (wzrostu)”, dla której źródłem danych jest ewidencja kosztów i przychodów oraz sprawozdanie finansowe, posiada mierniki w postaci wydajności pracowników (przychód/liczba zatrudnionych, wartość dodana/liczba zatrudnionych), koszty szkoleń.
Podsumowanie, jak zaprezentowano, zbilansowana karta wyników łączy się z rachunkiem kosztów Activity-Based Management w wielu miejscach. Dlatego można wskazać powiązania operacyjne, wiążące się z analizą rentowności klientów na podstawie danych z rachunku ABC, a także z budżetowaniem na podstawie działań.
Opracowano na podstawie:
A. Szychta, Zbilansowana karta wyników i mapa strategii jako zintegrowany system pomiaru i zarządzania wynikami organizacji, Wyd. AE Katowice, Katowice 2009 r., s. 373.