Od dnia 01.01.2010r. wnioski dyskutowanej grupy podmiotów, składane są za udziałem określonego organu podatkowego w kraju siedziby Wnioskodawcy do Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście.
2. Brak konieczności dołączania oryginałów faktur oraz innych dokumentów urzędowych.
Ze względu na postać elektroniczną wniosku: nie będą do niego dołączane oryginały faktur oraz oryginał zaświadczenia konfirmujące rejestrację podmiotu uprawnionego jako podatnika podatku VAT. Jedynie w sytuacjach wymienionych w rozporządzeniu do wniosku obowiązkowe jest załączenie skanów faktur.
3. Brak innej możliwości niż elektroniczna, składania wniosków przez podmioty z krajów UE.
Nie będa uznawane wnioski podmiotów z krajów członkowskich, złożone w Drugim Urzędzie Skarbowym Warszawa – Śródmieście w formie papierowej.
4. Tradycyjny sposób składania wniosków dla podmiotów uprawnionych z państw trzecich
5. Przedłużony okres składania podań
Wniosek należy złożyć najpóźniej do 30 września roku następującego po roku, którego wniosek dotyczy. Lista informacji jakie musi zawierać wniosek składany przez podmioty z krajów Unii Europejskiej w formie elektronicznej, a także wyjaśnienie niektórych informacji stanowi załącznik nr 1 do w/w rozporządzenia. Załącznik nr 2 to "wzór wniosku / korekty o zwrot podatku VAT" oraz "zaświadczenie o rejestracji podatnika podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze w kraju siedziby".
6. Wnioskodawca może być reprezentowany w procesie przez umocowanego, odpowiednio z przepisami (art. 137) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 roku, Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), pełnomocnika.
7. Skrócony czas analizowania podań
Harmonijnie z przepisami w/w rozporządzenia Naczelnik Urzędu Skarbowego wydaje decyzję o wysokości uznanej sumy zwrotu podatku w okresie 4 miesięcy od dnia doręczenia wniosku łącznie ze wszystkimi dokumentami, o których mowa w przepisach rozporządzenia.
IS/red.