Prawo reklamacji a brak reakcji

Oczywiście mowa tu o żądaniu nieodpłatnej naprawy. W takim wypadku sprzedawca w terminie 14 dni powinien ustosunkować się do żądania kupującego. Co jednak zrobić w przypadku bezczynności sprzedawcy? Otóż, po tym terminie należy uznać, że żądanie kupującego jest uzasadnione a reklamacja została przyjęta. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że nie chodzi tu o samo wysłanie powiadomienia przez sprzedawcę, kupujący musi się bowiem zapoznać z decyzją sprzedającego.
Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 ze zm.)
 
Adrian Bogusławski – prawnik, redaktor TaxFin.pl
 
Publikacja ma charakter jedynie informacyjny. Jednocześnie  w przypadku publikacji, w której źródłem jest interpretacja indywidualna, należy pamiętać, że interpretacja indywidualna dotyczy jedynie  podmiotów  wskazanych w interpretacji i to w konkretnym, wskazanym w przedmiotowej interpretacji, przypadku.

Dodaj komentarz