Akademia księgowości (108h) – certyfikowany kurs księgowości od podstaw do samodzielnego księgowego (symfonia) kurs weekendowy
Kategoria: Szkolenia
Zapisz się → Warszawa, Wrocław, Łódź, Olsztyn, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk »
Kurs ma na celu przygotowanie uczestników do efektywnego wykonywania pracy w działach finansowo-księgowych.Każdy uczestnik kursu otrzymuje niezbędne materiały szkoleniowe i akty prawne. Podczas zajęć uczestnicy utrwalają zdobytą wiedzę poprzez wykonywanie testów i zadań po każdym bloku tematycznym.Na koniec kursu wykonywane jest zadanie całościowe, które obejmuje swoją treścią cały przerobiony materiał – od bilansu otwarcia, aż po bilans zamknięcia. Takie podejście zapewnia globalne spojrzenie na prowadzenie rachunkowości w firmie.
Kurs księgowości adresowany jest przede wszystkim do osób, nie znających zasad rachunkowości, mających w planach rozpoczęcie kariery zawodowej związanej z tą dziedziną. Uczestnikami kursu mogą być również osoby, które wiedzę zdobywały kilka lub kilkanaście lat temu i powinny ją uaktualnić oraz uzupełnić.
MODUŁ – WPROWADZENIE DO RACHUNKOWOŚCI
PODMIOT, PRZEDMIOT I ZASADY RACHUNKOWOŚCI
1) Podstawowe pojęcia dotyczące rachunkowości
2) Podmioty rachunkowości
3) Przedmiot rachunkowości
4) Zasady rachunkowości w praktyce
5) Konto księgowe, metody zapisu, sposób funkcjonowania
6) Księgi rachunkowe
7) Dowody księgowe
8) Podstawowe okresy (terminy) w rachunkowości
ZASOBY MAJĄTKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA I ŹRÓDŁA ICH POCHODZENIA
1) Klasyfikacja i podział aktywów:
a) Wartości niematerialne i prawne
b) Rzeczowy majątek trwały
c) Należności
d) Rzeczowy majątek obrotowy
e) Inwestycje
2) Klasyfikacja i podział pasywów:
a) Kapitały
b) Zobowiązania
c) Rozliczenia międzyokresowe
3) Kluczowe kwestie dotyczące bilansu
a) Zasady sporządzania bilansu
b) Prezentacja aktywów i pasywów
4) Ewidencjonowanie operacji gospodarczych
a) Wpływ operacji gospodarczych na aktywa i pasywa
b) Zasady funkcjonowania kont bilansowych
c) Księgowania operacji bilansowych
d) Sporządzanie zestawienia obrotów i sald
PRZYCHODY I KOSZTY W PRZEDSIĘBIORSTWIE ORAZ ZASADY SPORZĄDZANIA RACHUNKU ZYSKÓW I STRAT
1) Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów
2) Klasyfikacja i sposób ujmowania kosztów
3) Układ rodzajowy i układ kalkulacyjny kosztów
4) Podatek dochodowy – zagadnienia ogólne
5) Konta wynikowe oraz ewidencja operacji wynikowych
6) Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym
MODUŁ – RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA
KRAJOWE I WALUTOWE ŚRODKI PIENIĘŻNE
1) Krajowe i walutowe środki pieniężne – ewidencja i wycena
2) Ewidencja i wycena lokat
3) Płatności za pomocą kart płatniczych
ROZRACHUNKI
1) Rozrachunki z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi – ewidencja oraz wycena bieżąca i na dzień bilansowy,
2) Faktury zaliczkowe i końcowe – ewidencja
3) Różnice kursowe – kwestie podatkowe i bilansowe
4) Odpisy aktualizujące należności – zasady bilansowe i podatkowe
5) Ewidencja transakcji WDT i WNT – zagadnienia bilansowe i podatkowe
6) Rozrachunki z pracownikami:
a) Umowa o pracę – sporządzanie listy płac, zasady podlegania ubezpieczeniom, opodatkowanie dochodów ze stosunku pracy, obowiązki płatnika, wynagrodzenie brutto, wynagrodzenie netto, obliczanie składek
b) Rozrachunki z tytułu umów cywilnoprawnych – umowa zlecenia, umowa o dzieło. Oskładkowanie i opodatkowanie.
c) Delegacje pracownicze – rozrachunki z tytułu podróży służbowych
d) Używanie prywatnych samochodów do celów służbowych
7) Rozrachunki publicznoprawne – rozrachunki z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem
ŚRODKI TRWAŁE I WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE
1) Środki trwałe:
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Klasyfikacja Środków Trwałych
c) Ustalanie wartości początkowej środków trwałych – cena nabycia i koszt wytworzenia
d) Metody amortyzacji środków trwałych – amortyzacja liniowa, amortyzacja degresywna, indywidualna i jednorazowa, weryfikacja stawek amortyzacyjnych, amortyzacja podatkowa a bilansowa
e) Składniki majątku niepodlegające amortyzacji a amortyzacja niestanowiąca kosztów uzyskania przychodów
f) Ulepszenie i remont środków trwałych
2) Wartości niematerialne i prawne
a) Pojęcie środków trwałych w rachunkowości i prawie podatkowych – podobieństwa i różnice
b) Ustalanie wartości początkowej
c) Oprogramowanie systemowe oraz użytkowe typu BOX lub OEM
d) Późniejsze nakłady na wartości niematerialne i prawne – aktualizacje, nowe moduły do oprogramowania, nowe licencje
CZYNNE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE
1) Istota rozliczeń międzyokresowych kosztów
2) Metody księgowania rozliczeń międzyokresowych kosztów
3) Zmiana stanu produktów a rozliczenia międzyokresowe kosztów
4) Kwestie podatkowe
ZAPASY
1) Obrót towarowy i materiałowy:
a) Ewidencja i wycena
b) Dostawy niefakturowane i dostawy w drodze
c) Metody rozchodu towarów i materiałów
d) Odpisy aktualizujące
e) Import towarów i materiałów – ewidencja
2)Wyroby gotowe, produkty gotowe i produkcja w toku:
a) Metody wyceny wyrobów gotowych – koszt rzeczywisty oraz koszt planowany
b) Odchylenia
c) Ustalanie kosztu wytworzenia wyrobów gotowych
d) Rozliczenie produkcji
e) Przychody i koszty ze sprzedaży wyrobów gotowych
f) Zmiana stanu produktów i zamknięty krąg kosztów
INWENTARYZACJA
1) Funkcje i metody inwentaryzacji
2) Terminy i częstotliwość inwentaryzacji składników aktywów i pasywów
3) Różnice inwentaryzacyjne
4) Zasady dokonywania kompensat
ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE PRZYCHODÓW
1) Istota i rodzaje rozliczeń międzyokresowych przychodów
2) Dotacje na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych – kwestie bilansowe i podatkowe
3) Prezentacja rozliczeń międzyokresowych w bilansie
KAPITAŁY
1) Kapitał własny i jego elementy
2) Wkłady gotówkowe i aporty przy utworzeniu spółki
3) Podział wyniku finansowego
4) Rozliczenie start z lat ubiegłych
5) Błędy lat poprzednich
SPRAWOZDANIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
1) Bilans,
2) Rachunek Zysków i Strat,
3) Informacja dodatkowa,
4) Terminy sporządzania, zatwierdzania i ogłaszania sprawozdań finansowych
5) Odpowiedzialność za sporządzanie sprawozdań
MODUŁ – ELEMENTY PRAWA PODATKOWEGO
PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH
1) Zakres opodatkowania
2) Przychody podatkowe i niepodatkowe a przychody zwolnione
3) Koszty niestanowiące kosztów uzyskania kosztów uzyskania przychodów – analiza przypadków
4) Dochód oraz podstawa opodatkowania
5) Rozliczanie straty podatkowe
6) Kalkulacja zaliczek na podatek
7) Sporządzanie zeznania CIT-8, CIT-O
PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG
1) Dostawa towarów a świadczenie usług
2) Czynności zrównane z odpłatną dostawą i odpłatnym świadczeniem usług
3) Obowiązek podatkowy w VAT – analiza przypadków
4) Odliczenie VAT naliczonego – analiza przypadków
5) Korekta VAT należnego i naliczonego
6) Deklaracje, terminy oraz zapłata podatku
7) Zwrot podatku
MODUŁ – ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU SYMFONIA
1) Zakładanie firmy od podstaw w programie finansowo-księgowym
2) Ewidencja operacji gospodarczych na podstawie dowodów księgowych tj.:
a) Faktury zakupu, faktury sprzedaży
b) WZ, PZ, RW
c) WB, KP, KW, LP, LT, OT etc.
3) Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat
4) Tworzenie raportów
5) Kalkulacja podatku CIT i VAT na podstawie zaewidencjonowanych dowodów księgowych
6) Generowanie dokumentów do Urzędu Skarbowego
PROMOCJA!
Koszt uczestnictwa jednej osoby: 2190 zł (VAT zw.)
Istnieje możliwość dokonania zapłaty w II ratach: pierwsza wpłata przed rozpoczęciem kursu (po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia), druga w terminie 30 dni od daty rozpoczęcia kursu.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, przerwę kanapkową, zaświadczenie wydawane na drukach MEN.
Certyfikacja zawodu: istnieje możliwość przystąpienia do nieobowiązkowego egzaminu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji w zawodzie księgowego (kod zawodu 331301). Koszt egzaminu 150 zł za osobę.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 9.00 – 16.45
Miejsce zajęć: centrum w/w miast.
Informacje:
Ewa Suchecka, Anna Pyrzanowska
tel. (+48 22) 208 28 38, 208 28 26
fax (+48 22) 211 20 90, 208 28 30
e-mail: ewa.suchecka@adn.pl; anna.pyrzanowska@adn.pl