Kolejna zmiana dotyczy umożliwienia przechowywania faktur (papierowych oraz elektronicznych) w dowolnej formie w podziale na okresy rozliczeniowe. Co istotne, dowolność sposobu przechowywania faktur obejmie zarówno faktury sprzedaży jak i zakupu. Niemniej jednak, zgodnie z projektem rozporządzenia, wybrany przez podatnika sposób przechowywania faktur będzie musiał gwarantować autentyczność pochodzenia faktur, integralność ich treści oraz gwarantować łatwy dostęp do faktur organom podatkowym. W przypadku faktur przechowywanych w formie elektronicznej podatnik będzie musiał zapewnić możliwość przetwarzania danych w formacie tekstowym. Ten ostatni warunek został uzasadniony przez Ministerstwo Finansów wielością możliwych formatów elektronicznych, które mogą stosować podatnicy, co mogłoby utrudniać i wydłużać czas kontroli u podatników.
Ostateczny kształt zmian poznamy już wkrótce, gdyż nowe przepisy mają wejść w życie od dnia 1 stycznia 2011 r.