Często jednak konsument dopiero po powrocie z wycieczki sprawdzał jakość produktu i spotykało go rozczarowanie…
W takim wypadku zgodnie z obowiązującymi przepisami, konsumentowi przysługuje 10 dni na zwrot towaru zakupionego poza siedzibą przedsiębiorcy. Należy zatem zorientować się, czy miejscem prezentacji jest lokal przedsiębiorcy, czy też wynajęta do tego celu np. sala konferencyjna. Ponadto przysługujący termin zwrotu należy liczyć od daty na umowie sprzedaży. Jednocześnie należy pamiętać, że koszt zwrotu towaru, mówię tu o kosztach wysyłki, obarcza niestety konsumenta.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 ze zm.)
Adrian Bogusławski – redaktor portalu TaxFin.pl, absolwent Wydziału Prawa i Administracji, kierunek: prawo oraz studiów podyplomowych z prawa podatkowego. Certyfikowany trener biznesu. Współpracował z najlepszą firmą szkoleniową w kraju (wg. rankingu "Book of Lists 2013”) m.in. przy projektach realizowanych dla Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obecnie pracuje w tym podmiocie, przy projektach realizowanych dla jednostki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto współpracuje z jedną z kancelarii prawnych w zakresie obsługi podmiotów gospodarczych, ze szczególnych uwzględnieniem spółek kapitałowych. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w szczególności z zakresu podatku VAT.