Od dnia 20 maja 2017 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z nowego sposobu przekazywania do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych – składając wniosek CEIDG-1 zgłoszą się do ubezpieczeń w ZUS.
Powyższe wynika z faktu, iż wraz z wnioskiem CEIDG-1 będzie można złożyć w urzędzie miasta, dzielnicy lub w gminie dokumenty:
- ZUS ZUA – na którym zgłosisz siebie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego lub wprowadzisz zmiany, np. adresu zamieszkania,
- ZUS ZZA – na którym zgłosisz siebie do ubezpieczenia zdrowotnego lub wprowadzisz zmiany, np. adresu zamieszkania,
- ZUS ZCNA – na którym zgłosisz członków swojej rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub ich z niego wyrejestrujesz,
- ZUS ZIUA – na którym zgłosisz zmianę swoich danych identyfikacyjnych,
- ZUS ZWUA – na którym wyrejestrujesz siebie z ubezpieczeń.
– które zostaną przekazane do ZUS.