Branża tytoniowa przeciwna Dyrektywie tytoniowej

Przypomnijmy, iż Dyrektywa Tytoniowa, ma obowiązywać od 2016 r. jednakże polskie przepisy nadal nie regulują jak ma wyglądać paczka papierosów, ile miejsca mają zajmować ostrzeżenia o szkodliwości tytoniu, czy nawet ile miejsca powinna zajmować nazwa producenta i cechy produktu. Zgodnie z dyrektywą nowe opakowania mają ostrzeżenia o szkodliwości palenia zajmujące około 65 % miejsca co przy miejscu zajmującym znak akcyzy i innych obowiązkowych elementach pozostawia znikomą możliwość zaprezentowania logo i marki producenta.  Branża tytoniowa domaga się odejścia od ich zdaniem nierealnego terminu 16 maja 2016 r. jako daty, od której mogą być produkowane tylko i wyłącznie papierosy spełniające wymagania dyrektywy, i żeby został przywrócony pierwotny termin 28 lutego 2017 r. Nowe restrykcje mogę negatywnie odbić się na cenach wyrobów tytoniowych – przypomnijmy, iż Światowa Organizacja Zdrowia zaleciła Polsce również podniesienie akcyzy na papierosy do poziomu 75 % co oznaczałoby np. wzrost ceny za paczkę papierosów do ok. 40,00 PLN.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *