Jednocześnie żaden przepis nie wskazuje na to, że nie jest możliwe posiadanie dwóch lub większej ilości komórek przy jednoosobowej działalności gospodarczej i zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodu.
Tym samym podatnik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na rozmowy telefoniczne. Warunkiem jest jedynie wykonywanie rozmów związanych z jego działalnością. Tym samym z bilingów rozmów musi wynikać, że połączenia wykonywane przez podatnika miały charakter służbowy.
W związku z tym lepszym rozwiązaniem jest przeznaczenie danego telefonu wyłącznie do rozmów służbowych. W przeciwnych wypadku, tzn. prowadząc rozmowy Prywatne i służbowe z danego aparatu, będziemy musieli rozliczyć je proporcjonalnie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.)
Adrian Bogusławski – redaktor portalu TaxFin.pl, absolwent Wydziału Prawa i Administracji, kierunek: prawo oraz studiów podyplomowych z prawa podatkowego. Certyfikowany trener biznesu. Współpracował z najlepszą firmą szkoleniową w kraju (wg. rankingu "Book of Lists 2013”) m.in. przy projektach realizowanych dla Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obecnie pracuje w tym podmiocie, przy projektach realizowanych dla jednostki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto współpracuje z jedną z kancelarii prawnych w zakresie obsługi podmiotów gospodarczych, ze szczególnych uwzględnieniem spółek kapitałowych. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w szczególności z zakresu podatku VAT.