– Branża IT, a zwłaszcza gry komputerowe mogą stać się najważniejszą polską specjalnością i naszym najlepszym towarem eksportowym. Wartość polskiego rynku informatycznego plasuje nas w pierwszej 20-tce światowych rankingów. Duża część tego sektora to produkcja sprzętu i wyposażenia. Na szczególną uwagę zasługują jednak te obszary, które wymagają przebojowości i kreatywności, czyli rynek gier – powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak podczas spotkania z twórcami gier „Wiedźmin” oraz „The book of Elm”.
Sukcesy na arenie międzynarodowej odniosła już gra Wiedźmin. Jej pierwsza część, będąca debiutem studia CD Projekt RED zdobyła ponad 100 branżowych nagród. – Polskie gry śmiało mogą konkurować ze światowymi potęgami. W tej branży dobry produkt zostanie szybko zauważony i odniesie globalny sukces, bez względu na kraj, z którego pochodzi – mówi Adam Kiciński prezes zarządu CD Projekt. Pierwsza część Wiedźmina sprzedała się w liczbie ponad 1,7 miliona egzemplarzy. Gra Wiedźmin 2: Zabójcy Królów również spotkała się z ogromnym entuzjazmem.
Autorzy „The book of Elm”, Zespół Cellardoor z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, to z kolei zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Microsoft Imagine Cup, w kategorii Game Design – Silverlight. – Nasza gra jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym. Uczy je nie tylko jak dbać o środowisko, ale też zachęca do czytania – mówi Oskar Szulc, współtwórca gry.