Przesyłki pod specjalnym nadzorem, czyli o odpowiedzialności przedsiębiorcy za przesłany towar

Zdarza się jednak, że towar nie dociera do konsumenta, a interwencja kupującego nie przynosi efektów, ponieważ przedsiębiorca – sprzedający tłumaczy brak przesyłki zawinieniem dostawcy przesyłki np. poczty. W takim wypadku konsument może wystąpić do sprzedającego o przedstawienie dowodu wysyłki, pod warunkiem, że kupujący wybrał formę wysyłki rejestrowanej np. listu poleconego. W takim przypadku odpowiedzialność będzie spoczywała na dostawcy przesyłki.
Jeżeli konsument zdecydował się jednak na tzw. zwykłą przesyłkę, kwestia odpowiedzialności staje się problematyczna. W związku z tym sprzedający nie poniesie odpowiedzialności.
Źródło:

Adrian Bogusławski – redaktor portalu TaxFin.pl, absolwent Wydziału Prawa i Administracji, kierunek: prawo oraz studiów podyplomowych z prawa podatkowego. Certyfikowany trener biznesu. Współpracował z najlepszą firmą szkoleniową w kraju (wg. rankingu "Book of Lists 2013”) m.in. przy projektach realizowanych dla Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obecnie pracuje w tym podmiocie, przy projektach realizowanych dla jednostki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto współpracuje z jedną z kancelarii prawnych w zakresie obsługi podmiotów gospodarczych, ze szczególnych uwzględnieniem spółek kapitałowych. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w szczególności z zakresu podatku VAT.       

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *