Reklama wprowadzająca klienta w błąd a skutki dla przedsiębiorcy

W przypadkach, gdy w reklamie klient ma świadomość, że produkt nie ma takich właściwości, o których zapewnia producent np. napój, który „doda Ci skrzydeł”, producent nie naraża się na odpowiedzialność z tytułu wprowadzenia klienta w błąd. W innych przypadkach, czyli gdy konsument nie ma świadomości, że towar nie posiada właściwości, lub oferta jest inna, niż przedstawiona, przedsiębiorcy może grozić kara.
Taka sytuacja dotyczyła firmy Vision Express, która reklamowała ofertę hasłem: „a teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary”. W rzeczywistości konsument mógł, w ramach tej oferty, otrzymać zniżkę na drugą parę okularów, a nie drugie okulary gratis. Tym samym UOKiK uznał, że konsument został wprowadzony w błąd i nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości: 194 888 zł. Vision Express odwołał się od tej decyzji.
Źródło:

Adrian Bogusławski – redaktor portalu TaxFin.pl, absolwent Wydziału Prawa i Administracji, kierunek: prawo oraz studiów podyplomowych z prawa podatkowego. Certyfikowany trener biznesu. Współpracował z najlepszą firmą szkoleniową w kraju (wg. rankingu "Book of Lists 2013”) m.in. przy projektach realizowanych dla Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obecnie pracuje w tym podmiocie, przy projektach realizowanych dla jednostki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto współpracuje z jedną z kancelarii prawnych w zakresie obsługi podmiotów gospodarczych, ze szczególnych uwzględnieniem spółek kapitałowych. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w szczególności z zakresu podatku VAT.  

Dodaj komentarz