Spadek sprzedaży detalicznej

„Nie jestem zaskoczona tymi wskaźnikami. Przedsiębiorstwa handlowe, które są członkami PKPP Lewiatan sygnalizowały bardzo duży spadek sprzedaży detalicznej w ubiegłym miesiącu”– powiedziała dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

Małgorzata Starczewska- Krzysztoszek dodała, iż zaistniała sytuacja była wynikiem nieprzewidzianych zdarzeń w kwietniu. Katastrofa pod Smoleńskiem, następnie okres żałoby nie były bez wpływu na ilość dokonywanych zakupów. Ponadto analizując sprzedaż, doskonale widać, iż w odniesieniu do marca znacznie mniej kupiliśmy samochodów, odzieży, a także sprzętu AGD i RTV. Obniżyła się również sprzedaż żywności. Niestety w maju może być podobnie. Na sprzedaż detaliczną znaczący wpływ ma również powódź. Na terenach dotkniętych żywiołem gospodarstwa domowe zmienią z pewnością strukturę zakupów. Nie będą np. nabywały samochodów, a skupią się na inwestycjach w remonty zdegradowanych domów i mieszkań. Z tego też powodu podniesie się sprzedaż farb, lakierów, cementu, itp. W miesiącach letnich sprzedaż detaliczna będzie wzrastać, ale w sposób umiarkowany, zmieni się jedynie struktura zakupów.

Lewiatan/red.

Dodaj komentarz