Społeczna odpowiedzialność biznesu- opinia wiceministra Baniaka

Wiceminister Baniak zwrócił uwagę na fakt, że CSR to nieobowiązkowe działania biznesu stymulujące przedsiębiorców do podejmowania inicjatyw społecznych. Tym bardziej, każde państwo powinno występować w roli pośrednika w relacji: społeczeństwo- biznes, oraz wyznaczać między nimi stosowne granice.

Rafał Baniak w swoim przemówieniu przypomniał także działania polskiego rządu, skierowane na rozwój CSR. Wspomniał m.in. powołanie Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. Do jego bazowych zadań zaliczyć można szerzenie dobrych praktyk w zakresie CSR, jak również kreowanie korzystnych warunków do dialogu między administracją, biznesem oraz partnerami społecznymi.

Maciej Biernat z Wydziału Zarządzania UW podkreślił natomiast, że na CSR wypadałoby spoglądać także przez pryzmat funkcjonującego prawa. – Nie należy tworzyć nowych przepisów, a zwyczajnie respektować wartości, na których bazuje np. nasz system konstytucyjny czyli poszanowanie praw i godności ludzkiej – zaznaczył Biernat.

Doświadczenia z działu rozwiązań społecznie odpowiedzialnych zaprezentowała Renata Juszkiewicz, Dyrektor Przedstawicielstwa METRO Group w Polsce. – Prowadzimy system szkoleń, a także projektów profilaktycznych dla naszych pracowników. Wdrożyliśmy również projekty dla uczniów i studentów, np. Metro Edukacja czy Metro Student, celem zachęcenia młodzieży do kooperacji z nami– nadmieniła dyrektor Juszkiewicz.

***

Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zorganizowało konferencję „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?”, w której to udział wzięli reprezentanci świata nauki, biznesu oraz studenci.

 
 
MG/red.

Dodaj komentarz