Brak oryginalnego opakowania a odmowa reklamacji

Zgodnie z przepisami sprzedawca nie może żądać od nas takiego opakowania, a właściwie nie może uzależniać możliwości reklamacji od dostarczenia takiego opakowania.
Należy jednak zaznaczyć, że inaczej wygląda sytuacja w przypadku gwarancji, ponieważ warunki gwarancji są określone przez gwaranta. W związku z tym opierając się na gwarancji, w której istnieje zapis o dostarczeniu towaru w oryginalnym opakowaniu, należy takie opakowanie dostarczyć.
Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 ze zm.)

Adrian Bogusławski – prawnik, redaktor TaxFin.pl
 
Publikacja ma charakter jedynie informacyjny. Jednocześnie  w przypadku publikacji, w której źródłem jest interpretacja indywidualna, należy pamiętać, że interpretacja indywidualna dotyczy jedynie  podmiotów  wskazanych w interpretacji i to w konkretnym, wskazanym w przedmiotowej interpretacji, przypadku.  

Dodaj komentarz