Dopiero po dopełnieniu tego wymogu, urząd skarbowy zamieści w systemie informację, że członek zarządu posiada odpowiednie upoważnienie i deklaracja podatnika zostanie przyjęta. Brak złożenia druku pełnomocnictwa spowoduje, iż system odrzuci deklarację, co w świetle prawa podatkowego będzie jednoznaczne z brakiem jej złożenia.
Wymaganie od ustawowego reprezentanta, aby dopełnił tej formalności i sam sobie udzielił dodatkowego pełnomocnictwa jest nadmiernym formalizmem. Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej złożenie formularza pełnomocnictwa jest jednak konieczne w każdym przypadku. Należy postulować zmianę przepisów umożliwiającą ustawowym pełnomocnikom potwierdzanie swojego umocowania w prostszy sposób, choćby poprzez złożenia wyciągu z krajowego rejestru sądowego. Na marginesie, warto zaznaczyć, iż właściwe umocowanie to nie jedyny warunek dla składania e-deklaracji. W większości przypadków deklaracja przesyłana w formie elektronicznej powinna być również opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym.