Czy pracodawca musi zawrzeć umowę z pracownikiem przed rozpoczęciem przez niego pracy?

Obowiązkiem pracodawcy jest przedstawienie potwierdzenia najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika. Tym samym można spotkać się z częstym naruszaniem, a właściwie wykorzystywaniem tego przepisu, który dopuszcza praktykę, że pracodawca nie zawiera umowy o pracę na piśmie jeszcze przed rozpoczęciem pracy przez pracownika. Ponadto na zgłoszenie do ubezpieczenia społecznego pracodawca ma 7 dni od daty powstania obowiązku ubezpieczeniowego. 
Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r., Nr 21, poz. 94 ze zm.)
Adrian Bogusławski – redaktor portalu TaxFin.pl, absolwent Wydziału Prawa i Administracji, kierunek: prawo oraz studiów podyplomowych z prawa podatkowego. Certyfikowany trener biznesu. Współpracował z najlepszą firmą szkoleniową w kraju (wg. rankingu "Book of Lists 2013”) m.in. przy projektach realizowanych dla Ministerstwa Finansów i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Obecnie pracuje w tym podmiocie, przy projektach realizowanych dla jednostki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ponadto współpracuje z jedną z kancelarii prawnych w zakresie obsługi podmiotów gospodarczych, ze szczególnych uwzględnieniem spółek kapitałowych. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w szczególności z zakresu podatku VAT.   

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *