Kończy się 9-letni okres przejściowy na usunięcie zasobów PCB oraz urządzeń zawierających PCB. Według PKPP Lewiatan był on wystarczający, aby zdecydowana większość firm wywiązała się z obowiązku nałożonego przez Ministerstwo Środowiska. Watpliwości dotyczące realizacji tej kwestii mają jednak firmy zajmujące się odbiorem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających PCB. Dotychczasowe stanowisko Ministerstwa Środowiska wskazywało, że „granicznym terminem unieszkodliwiania urządzeń zawierających PCB jest koniec roku 2010".
Zdaniem PKPP Lewiatan, w piśmie skierowanym do przedsiębiorców, minister dopuszcza możliwość unieszkodliwiania odpadów po tej dacie jeżeli „wójt, burmistrz lub prezydent nałoży na posiadacza PCB lub urządzeń zawierających PCB, w trybie art. 34 ustawy o odpadach, decyzję nakazującą mu ich usunięcie z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania i wskaże sposób jej wykonania". Lewiatan uważa, że minister środowiska powinien wydać jasną wytyczną czy wójt, burmistrz, prezydent wskazując sposób wykonania tej decyzji może wskazać przekazanie takich odpadów do unieszkodliwienia.
PKPP Lewiatan/MŚ/red.