Doświadczenie wprowadzania nowych inwestorów na polski rynek pokazuje, że różnice kulturowe nie pozostają bez znaczenia. Mogą one utrudniać budowanie dobrych relacji pomiędzy przedsiębiorcami i społecznościami lokalnymi. Odpowiednio wcześnie przeprowadzone rozpoznanie kontekstu społecznego, w jakim ma funkcjonować nowa inwestycja. pozwoli uniknąć utrudnień, ponieważ powodzenie inwestycji zależy nie tylko od wsparcia ze strony władz SSE, ale także od dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami. Warto interpretować tę sytuację w kategorii win-win, ponieważ wszystkim stronom powinno zależeć, aby obecność inwestora w regionie przynosiła jak najwięcej korzyści – komentuje Zuzanna Szopowska, On Board PR.
Raport "Polacy a specjalne strefy ekonomiczne" jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy planują rozpocząć lub rozwinąć swoją działalność w SSE. Firmy inwestujące w tych obszarach mają za zadanie stymulować rozwój regionów, zwiększając tempo i poziom innowacyjności. Powinny także pamiętać, że aby osiągnąć biznesowy sukces warto wyjść z komunikacją poza obszar samej strefy. Raport wskazuje czynniki, na które zwrócić uwagę, aby przejść ten proces pomyślnie.
On board P/red.