Sponsoring a koszty uzyskania przychodu

Jednocześnie do wydatków, które stanowią koszt uzyskania przychodów możemy zaliczyć wydatki poniesione na reklamę, o ile spełniają warunki określone w powołanym powyżej przepisie. Przechodząc do sponsoringu, należy zauważyć, że istotą tej umowy jest przekazanie przez sponsora ustalonych środków w formie pieniężnej lub w formie nagród, a podmiot sponsorowany jest zobowiązany do reklamowania działalności tego sponsora. Tym samym można uznać, że sponsoring przyjmuje formę reklamy i jako taki może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodu.
Źródło:

  • Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.)
  • Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 29.08.2013r. (ITPB1/415-655/13/PSZ)
Adrian Bogusławski – prawnik, redaktor TaxFin.pl
 
Publikacja ma charakter jedynie informacyjny. Jednocześnie  w przypadku publikacji, w której źródłem jest interpretacja indywidualna, należy pamiętać, że interpretacja indywidualna dotyczy jedynie  podmiotów  wskazanych w interpretacji i to w konkretnym, wskazanym w przedmiotowej interpretacji, przypadku.      

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *